duminică, 15 noiembrie 2009

POEZII DE IARNA PENTRU PITICI

Incurajata de placerea cu care fetita mea asculta 'debitarile' mamei ei atunci cand pe afara nu prea este timp de plimbat, m-am gadit sa astern pe hartie randurile ce-mi zboara prin cap, caci cine stie, poate va vor placea si folosi si voua.

IARNA LA BUNICI

Cand motanelul Tomi toarce
Pe scaun langa bunicuta,
Nu are chef sa se mai joace
Si nici sa fure cu labuta...

E frig afara si a nins,
In soba arde focul,
Zapada toate le-a cuprins,
Pe-afar' gata cu jocul!

Si stam cuminti pe langa brad,
Bunicul ne citeste
Ca stie cat ne e de drag
Cand spune o poveste!...

In casa lor de sarbatori
Miroase-a mere coapte.
Se-aud cantand colindatori
Tarziu umbland prin noapte.

Bunica face cozonaci
Cu nuci si cu stafide.
Cu toate-mi sunt atat de dragi!
Iar noi cantam colinde...


PUIUL DE BRAD

Cad stele argintii
Peste dealuri mii si mii,
Iar bradutii cei vioi
Parca au hainute noi.

Gatiti ca de sarbatoare,
Mandrii sunt nevoie mare!
Fiindca astazi vor veni
Sa-i vada mai multi copii.

Fiecare sa-si gaseasca
Un brad sa-l inpodobeasca
Si sa-l ia in casa lui
In Ajunul Craciunului.

Brazii falnici si frumosi
Stau si-asteapta bucurosi.
Numai un pui de bradut
Plange, si-i tare dragut...

El e mic si n-or sa-l vada
Fiindca e plin de zapada.
Asta necazul lui,
Va ramane al nimanui...

Mama Iarna-a auzit
De bradutul necajit.
I-a dat sa se-npodobeasca,
Stele din bolta cereasca.

Acum puiul nostru drag,
Mai frumos ca orice brad
Se rasfata-n casa ta,
Depanand povestea sa!

IARNA DE BASM

Mos pribeag cu parul nins,
In mantaua ta ai prins
O steluta de zapada...
Cate oare-au sa mai cada?

Totul este ca-n poveste!
Uita-te pe geam!Priveste!
Iarna a cernut de sus
Zapada de sanius!

Paturi albe pest toate,
Parca-s niste nestemate!
Doar Grivei sade zburlit,
Gerul l-a cam amortit...

Unde-i mosul,n-a sosit?
Parca as fi auzit la portita-un scartatit...
Clinchete de clopotei,
Dar mi-s ochii tot mai grei...

Poate s-o fi ratacit...
Sau scrisoarea n-a primit?
Las' ca stei mosul meu
Ce copil cuminte-s eu!

Si in Noaptea de Ajun
Langa pomul de Craciun
Mosul nostru a lasat
Toate cate l-am rugat!

FULGUL DE NEA

O steluta de zapada
Pe manuta-am vrut sa-mi sada...
Dar de cum s-a asternut,
Steluta a disparut!...
Unde esti steluta alba,
De ce-n mana am doar apa?
Atunci mama m-a 'navatat,
Ca steluta n-a plecat!
S-a topit fulgul de nea,
Ca-i calda manuta mea.
Si-am mai prins alte stelute,
Toate suntt asa dragute!

Un comentariu:

  1. mai scrie si trimite-mi si mie
    sunt fascinante ...
    ai talent... nu te lasa, mie mi-au placut foarte mult. ana

    RăspundeţiȘtergere